NORGE :)


Heeej

Nu är jag hemkommen från Norge. Skulle åka och hälsa på Nadja och fick några bonusar på köpet som ett bröllop, en 50-års fest, ett 18-års kalas och en båttur med hennes släkt. Eftersom det var så mycket som skulle hända så bodde det väldigt mycket släkt och vänner i huset, både från Norge, Danmark och Sverige. 

Förutom festligheterna har jag badat, solat, gått på stan, vunnit en volleybollmatch (inte min förtjänst) och förlorat en volleybollmatch (.. lite tack vare mig ;P).



Det bästa med Norge:

  • Stranden Norge? Grekland? Ingen skillnad :P
  • Invånarna Supersnälla och rara (:P) med vissa undantag
  • Fevik Så himla vacker "stad"
  • Korta reklampauser Så underbart att man nästan skulle kunna flytta dit
  • Mycket tårtor Mums
  • Chicago För jag vann hela tiden... nästan


Det "inte lika bra" i Norge:

  • Språket är svårt att förstå
  • Sömntimmarna Herr och Fru Von Silvertryffel somnar tidigt
  • Min madrass placering blev väckt tidigt av att någon trampar på mig :P
  • Utegångsförbud kan man få om man inte passar sig :S
  • Volleyboll för jag är kass :P
  • Nattkyla Jonas tvingade oss att sova med alla fönster öppna....brrrrr :(

Allt har i vilket fall varit mycket roligt men det känns ju, som alltid, skönt att komma hem :) ..... trodde jag (!) ända tills jag gick in och såg att Macke har vänt uppochner på hela huset (Mikaela, det var en rejäl överdrift !) och börjat renovera nu när jag varit borta. Hihi men det blir nog fint.


Nu måste jag sova för jag har mycket sömn att ta igen. Här är lite kort från veckan :)

Enjoy :D Lägger (troligtvis) in fler på Faceboken någon annan dag;)

Jonas, Nadja och Trine :)
Jonas, Nadja och Trine :)



åka åka båt
Evelina, Jonas, Nathalie, Kimma och Amanda sitter och fryser på båten ;P




Systrarna Haugeberg




Å så kanske jag ska vara med på en bild också :P


Ett sista konstaterande är att Norskar verkligen är så dumma som det säjs, sorgligt men sant :)
Tack för en rolig vecka :)

Det ska bli härligt att sova i min säng igen :P
God natt

Kommentarer
Postat av: rebecka

haha jag vet att det bara var du som fick utegångsförbud mikaela! och tårtorna var nog tänkta till bröllopet..;D

2008-08-14 @ 09:56:51
URL: http://sochr.blogg.se/rebecka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0